Hoe werkt het?

Hoe werkt de MBC marine airconditioner?

Uw zelfstandige airconditioner bestaat uit vier hoofdcomponenten en een koelgas dat door het systeem circuleert. De ventilator trekt warme cabinelucht over de vinnen op de verdamper waar de warmte uit de lucht wordt overgedragen naar het koelmiddel in de verdamperspiraal. Terwijl het koelmiddel verdampt van een vloeistof in een gas, absorbeert het de warmte uit de cabinelucht.

De compressor comprimeert vervolgens het koelgas en pompt het door de buitenste buis in de condensorbatterij. De zeewaterpomp circuleert koel zeewater door de binnenste buis in de condensor; dit koelt het koelmiddel en condenseert het tot een vloeistof. De warmte van het koelmiddel wordt uitgewisseld met het zeewater en overboord afgevoerd. Het vloeibare koelmiddel wordt vervolgens door de verdamperspiraal geleid en de cyclus herhaalt zich; warmte verwijderen uit de cabinelucht waardoor de temperatuur daalt. De gekoelde lucht wordt door het kanaal geblazen en uit de toevoerluchtrooster (n).

Voor omgekeerde cyclus verwarming stroomt het koelmiddel in de tegenovergestelde richting door de omkeerklep. Warmte wordt overgedragen van het zeewater in de condensorspiraal naar het koelmiddel en vervolgens naar de lucht die door de verdamper in de cabine blaast. De temperatuur van het zeewater heeft direct invloed op de efficiëntie van de airconditioning. Deze airco kan uw boot effectief koelen bij watertemperaturen tot 35 ° C en bij watertemperaturen zo laag als 5 ° C.